Scherp aan de wind

Zwem evenementen >

Op ons trackrecord:

  • SingelSwim Utrecht
  • Amsterdam City Swim

Waar zijn wij scherp in en regelen we voor u ……. gebaseerd op de ervaring van de organisatie van de bovenstaande evenementen.

Allereerst is het heel belangrijk om te weten om wat voor zwemevenement het gaat. Is het voor de fun of is het een wedstrijd? En wat voor evenement het ook is, veiligheid staat bovenaan. Ook bij hardloop- en fietsevenementen, maar nog meer bij een zwemevenement.

Bij een zwemevenement bepalen we met u de koers en schrijven we een routeplan. Op basis van die twee essentiƫle onderdelen nemen we de eindverantwoordelijkheid op ons voor de de volledige operationele organisatie, de uitvoering en het verloop van de genoemde evenementen.

Hieronder vallen uiteraard de volledig en zeer gedetailleerde draaiboeken en veiligheidsplannen. Deze worden tijdens de voorbereiding bijgewerkt en regelen we alle vergunningen. Waarbij ook de kwaliteit van het (zwem) water steeds gecontroleerd wordt door gespecialiseerde instanties en advies wordt ingewonnen.

Bij zwemevenementen zijn er heel specifieke activiteiten die nodig zijn. Is er voldoende EHBO aanwezig, waar staan de lifeguards en hoeveel zijn er met welke materialen, hoeveel verzorgingsposten hebben we onderweg nodig en wilt u een tijdwaarneming? Bij dit laatste kunnen bandjes met tijdwaarneming leveren, alle afstanden en tijden registreren en eventueel op een digitaal bord worden weergegeven. Wij denken aan alle details en dat regelen we dan ook uiteraard.

Voor zwemevenementen heb je een start nodig die goed toegankelijk is maar ook eenvoudig mensen het water in kan laten gaan. En dan bij de finish, daar moeten mensen, meestal toch vermoeid, makkelijk uit het water kunnen. Ook aan die details denken we en regelen we, denk aan pontons in het water en een finish trap om makkelijk uit het water te komen.

De eventuele bewegwijzering kan op de kades of aan de rand van het water, goed zichtbaar en duidelijk voor de zwemmers geplaatst worden.

Tot slot willen we nog met u delen dat we alle inkoop van materialen (onder meer van medailles, kleding, hekken tot plaskruizen) regelen, we onderhandelen met leveranciers voor beste prijs en correcte en op tijd leveringen volgens afspraak en binnen de vastgestelde budgetten.

We staan garant voor een professionele samenwerking met iedereen die betrokken is bij de organisatie (leveranciers, gemeenten, plaatselijke overheden en -diensten, vrijwilligers, deelnemers, verenigingen,..).

Naast het genoemde routeplan verzorgen we social media omtrent de evenementen in samenwerking met fotografen, webdesigners, pers en vrijwilligers. Ook briefen we en sturen we medewerkers, ingehuurde professionals, vrijwilligers en betrokken sportclubs voor- tijdens- en na de evenementen aan

Met al het bovenstaande varen we Scherp aan de Wind af op de door u gekozen evenement, uitvoering, ondersteuning en eindbestemming.

Verder Bericht

Vorige Bericht

© 2024 Scherp aan de wind

Thema door Anders Norén